
Call to action
De zon die opkomt.
Het hoopvol gloren van een nieuwe dag. Een krachtiger symbool voor hoe we bij nuud geloven in de kracht van een positieve impact bestaat er niet.
Daarom komen we nu met de Sunrise Pack. 4 verschillende 20ml tubes die elk vier locaties in de wereld symboliseren waar we een extra positieve impact maken. In elke tube zit voor minstens 10 weken frisheid en een verhaal waar wij blij van worden.
Sunrise Rwanda
Het nationaal park Nyungwe Forest in Rwanda is één van de grootste en tot nu toe best bewaarde regenwouden in Afrika. We investeren daar met elk verkocht tubetje nuud in schone kookovens. Die ovens gebruiken veel minder hout en stoten stukken minder uit dan het open vuur waar normaal gesproken op wordt gekookt. Zo brengen we het regenwoud én de mensen die daar leven veel minder schade toe.
Tevens compenseren we met dit project de uitstoot die wordt veroorzaakt met het bezoeken van onze websites.


Sunrise Brazilië
In Brazilië ondersteunen we een groot windmolenpark. In de staten Piauí en Pernambuco. In nauwe samenwerking met ClimatePartner compenseren we op die manier niet alleen de CO2-uitstoot van onze verzending, maar het park zorgt ook voor continue, schonere energie in die regio.
In totaal draaien in het windpark 156 turbines met een totale capaciteit van 358,8 MegaWatt Op deze manier bespaart het project ongeveer 652.150 ton (!) CO2 per jaar.
Sunrise Indiaanse
In de Indiaanse plaats Aurangabad steunen we een groot project waar laagwaardig plastic uit de oceaan wordt gevist. We halen twee keer zoveel plastic als we in onze hele keten gebruiken uit de oceaan (9 ton) én steunen 6 gezinnen die hierdoor een fatsoenlijk inkomen hebben.
We werken daarbij met rePurpose Global en helpen hen met behalen van hun doelstelling: afval verminderen, levens verbeteren en de balans in de natuur herstellen.


Sunrise Netherlands
Vanuit Amsterdam maken we inmiddels meer dan 3.000.000 oksels blij over de hele wereld. Dat betekent natuurlijk óók heel veel rommel die niet in de lucht gespoten is. Heel veel overbodige ingrediënten niet gebruikt. En heel veel verpakkingen niet onnodig geproduceerd.
Maar we doen meer in Nederland: we werken bijvoorbeeld ook met mensen die normaal gesproken een afstand tot de arbeidsmarkt hebben. Zij pakken de doosjes in die hun weg vinden over de hele wereld.
We zijn begonnen met het streven om alle nadelige gevolgen van deodorant weg te nemen, en daar zijn we nog steeds elke dag opnieuw druk mee. Helemaal geen deodorant gebruiken is het allerbeste, maar daarna komt nuud denken wij.