DE FAVORIETE FRISMAKERS VAN MOEDER NATUUR

Laten we eerlijk zijn, helemaal geen deodorant gebruiken is het allerbeste voor de planeet. Maar daarna komt nuud, denken wij. En we doen ons uiterste best om de favoriete deo van Moeder natuur te zijn en te blijven.

VEGAN

Allereerst is nuud 100% vegan en dierproefvrij. Dat is wel het minste wat een 100% natuurlijke deodorant moet zijn. Geen enkel dier zou last moeten hebben van iets dat jouw oksels fris houdt.

PLASTIC NEGATIEF

We zijn officieel plastic negatief, dankzij onze samenwerking met rePurpose Global.

Dat betekent dat we twee keer meer laagwaardig plastic uit de natuur halen dan we in ons hele proces gebruiken. En onze tubes zijn ook nog eens 100% recyclable én gemaakt van bioplastic uit suikerriet (dus die eindigen sowieso niet in de natuur).

CO2-NEUTRALE VERZENDING

CO2 neutrale verzending:
Als we onze crème, Stick en Refresh Bar verzenden, creëeren we CO2 uitstoot. Maar die compenseren we door deel te nemen aan het GoGreen programma van Deutsche Post.

Geen microplastics

Die stiekeme, nare microplastics moeten verdwijnen. Om te voorkomen dat deze microplastics onze oceanen bereiken kun je het beste alleen verzorgingsproducten of cosmetica kopen die vrij van microplastics zijn.

Want de gluiperds spoelen door de afvoer, door het riool naar de zee. Dat komt doordat onze waterfilterinstallaties niet in staat zijn om ze er uit te filteren. En zo vervuilen de microplastics onze oceanen en de planeet.

Daarom is dit een van de oplossing volgens ons: koop geen spullen met microplastics. Want wat er niet in zit kan er ook niet uit!

DERMATOLOGISCH GOEDGEKEURD

Moeder Natuur wil dat we ook goed voor jou zorgen. Vooral voor je huid. Daarom is onze deodorant getest door Derma Consult, een vooraanstaand Duits testcentrum. Vijftig mensen met een gevoelige huid namen deel, en geen van hen vertoonde enige reactie op nuud.

NUUD IS EFFECTIEF EN GECONCENTREERD

Voor ons is het uiteindelijk ook heel belangrijk dat nuud écht werkt. Als je iets smeert of rolt dat niet werkt, voelt zoiets echt als verspilling.

Nuud is ook nog eens super geconcentreerd. Zo gebruik je minder product. Minder product betekent minder productie, minder verpakking, minder distributie en dus nóg minder footprint.