We zijn een merk met een lange historie want onze geschiedenis begint in het late pleistoceen. In die tijd was het hebben van frisse oksels nou niet direct top prioriteit maar toch begint onze oorsprong daar. Met de klei uit die periode om precies te zijn.
Nuud is namelijk een deo van 100% natuurlijke ingrediënten en die klei is een van de belangrijkere bestanddelen. Sterker nog, zonder die klei hadden we een of ander chemische goedje aan nuud moeten toevoegen.
Na het pleistoceen was het een tijdje stil rondom nuud (ongeveer 13,3 duizend jaar). Toen ging onze Martijn van Seters met de formule van nuud op zoek naar ambitieuze mede ondernemers om er een succes van te maken.
In die tussenliggende jaren deed moeder natuur alles. Ze bedacht, schiep en perfectioneerde en bewaarde alle bestanddelen en ondertussen deden wij bij nuud dus werkelijk he-le-maal niets.
Eigenlijk was het werk in de 13.000 jaar voorafgaand aan onze eerste business meeting dus al lang gedaan.
Het enige dat wij hoefden te doen was het een beetje in de goede verhoudingen door elkaar husselen, een tube (van afbreekbaar bio plastic) te bedenken, een doosje (van 100% afbreekbaar karton) eromheen te vouwen, er een naam voor te verzinnen en een logo.
Daarna is het opgepikt door onze enthousiaste eerste fans. Die maakten onze deodorant-revolutie een succes door enthousiast nuud te gaan gebruiken en iedereen die ze kenden enthousiaste verhalen over nuud te vertellen en enthousiast nuud te blijven gebruiken.
Inmiddels hebben we met nuud meer dan 1.900.000 oksels bereikt maar zijn we nog lang niet klaar. Want onze huidige missie is niet voor niets: fresh armpits worldwide. En natuurlijk zijn we trots op wat we hebben bereikt. Maar als je fans en Moeder Natuur eigenlijk al het werk hebben gedaan, moet je niet naast je schoenen gaan lopen.
Maak er een mooie dag van,
X
nuud